T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / GÜRSU - Latif Dörtçelik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Büro Yönetimi Alanı

Tanımı
Yönetici sekreteri; büro makinelerini kullanarak büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama işlemlerini yürütme, sunum hazırlama, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip kişidir.

Görevleri
Yönetici sekreterlerinin görevleri şunlardır:
• İş planı yapmak,
• İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak,
• İş yerinde iletişimi sağlamak,
• Dosyalama ve arşivleme yapmak,
• Yazışma yapmak,
• Toplantı ve seyahat organizasyonu yapmak,
• Bilgisayarda mesleği ile ilgili işlemleri yapmak,
• Meslekî gelişime ilişkin etkinliklere katılmak.

Meslek Elemanlarında Aranan Özellikler
Yönetici sekreterlerinde bulunması gereken özellikler;
• İş ahlâkına sahip olmak,
• Kendisine söylenenlere, en ince ayrıntısına kadar dikkat etmek,
• Düzenli olmak,
• Zamanında iş yapmaktan hoşlanmak,
• Jest ve mimiklerini etkili bir şekilde kullanabilmek,
• Okuduğunu anlamak,
• Türkçeyi iyi kullanmak,
• Bilgisayar, faks, fotokopi gibi makineleri kullanabilmek,
• Telefonla konuşama kurallarını bilmek,
• Güler yüzlü ve hoşgörülü olmak,
• Düşünceleri açık bir şekilde ifade edebilmek,
• Ekip çalışmasına yatkın olmak,
• Soğukkanlı olmak,
• Sır saklayabilmektir.

Eğitim ve Kariyer İmkânları
Meslek eğitimi lise düzeyinde Anadolu ticaret ve ticaret meslek liselerinde verilmektedir. Bu okullardan mezun olanlar, meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde eğitim alırlar. Ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler.

Lise eğitiminden sonra ÖSYM′nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde eğitim de alabilirler.

Çalışma Ortamı ve Koşulları
Bu mesleği yapan kişiler ofis ortamında çalışır. Bu meslekte çalışanlar, görevini yaparken diğer çalışanlarla iletişimde bulunmak ve görevini eş güdüm hâlinde yürütmek durumundadır. Yapılan iş insanlarla ilgilenmeyi gerektirmektedir.

Kullanılan Araç ve Gereçler
Yönetici sekreterleri; kalem, defter, küçük not kâğıtları, telefon, bilgisayar, faks, hesap makinesi gibi araç ve gereçler kullanır. Meslek elemanları gerektiğinde bu araç gereçlerin bakımını yapar ve basit arızalarını giderir.

İş Bulma İmkânları
Yönetici sekreterlerinin iş imkânları geniştir. Meslek elemanları her alanda faaliyet gösteren orta ve büyük ölçekli çeşitli işletmelerde iş bulabilir. Bilgi sahibi, deneyimli ve kendini mesleği konusunda geliştiren bir yönetici sekreteri standartların üzerinde ücret alabilir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.12.2012 - Güncelleme: 13.10.2017 16:27 - Görüntülenme: 1382
  Beğen | 1  kişi beğendi